2012年5月20日星期日

星光夢裏人 新香園堅記

深水埗一間地踎茶餐廳,最近來了位電視明星斟茶遞水。 說是明星,其實不太恰當。他知名度不高,數代表作,頂多是《閃電傳真機》、《至Net小人類》、《秀才遇著兵》、《舞動全城》……且都是大配角,劇紅人不 紅。 娛樂圈打滾十三年,自知走紅無望,本已移民澳洲。輾轉浮沉,始終找不着事業方向。 半年前,又回流香江,來到岳父經營的茶餐廳做事,一心重新開始。 只是三嬸二姑陳師奶,一眼認出他,懶理是否叫得出名字,只道影得唔好嘥,紛紛掏出手機爭拍照。一時間,白光管幻化水銀燈,紙皮石變成大舞台,那潛藏內心已 久的夢想,彷彿又再出現。 俗語有云:人生如戲。誰說在咖啡奶茶蛋治中,沒有星光夢裏人。

給你一分鐘,叫出他名字。
怎樣?認得他嗎? 不要緊,給你介紹。他叫伍文生。他是有人認得的。 那天在桂林街新香園堅記茶餐廳內,伍文生正低頭執枱,忽然有人大嚷。 「咦!你咪文生哥哥,點解你喺度做嘢嘅?拍戲嗎?」客人問。 「我冇做戲好耐喇,早幾年去咗澳洲,啱啱返嚟。」這話伍文生幾乎每天都說。 「去澳洲讀書?」客人再發問。 「唔係讀書,係移民呀。我年紀唔細喇,仔女都生咗兩個!」伍文生靦腆地說。 「唔係吓嘩?咁後生有兩個仔女?」客人驚愕說。 對於這種情況,伍文生早習以為常。也難怪,三十八歲的他,古銅膚色,細緻五官,頭髮gel得有型,架副黑框眼鏡,活像廿來歲小子。怪不得常惹誤會。尤其是 一眾電視台監製。



曾經想過,會是梁朝偉!
「我94年入無綫,第一套劇《阿Sir早晨》演學生,到我臨走前拍《青出於藍》,又係做學生,十三年嚟冇進步過,你話唔走點得?」文生說。 其實走之前,他也曾夢想過成名,曾經……一度……想過……自己會是梁朝偉。 「最初公司派我做兒童節目吖嘛!嗰時人人都話入兒童組兜個圈,出嚟一定紅,好似梁朝偉、周星馳、鄭伊健咁,我心諗冇死啦!點知原來佢哋冇講,唔紅嘅仲 多!」文生說。 等呀等,年齡漸長,夢愈渺茫,心灰了半截,他開始知道做夢不易,但仍掙扎求轉機。 「我哋呢啲唔紅嘅,成日要做sales,周圍去sell自己!要識得同監製混熟,知道邊個開戲,就去敲門迹撈。咁當然要知分寸,唔通自薦做男主角咩?最多 係問聽講個男主角有個細佬喎,唔知啱唔啱我演呢?」 04年,《怪俠一枝梅》開拍,他又往叩門自薦,結果監製張乾文認真翻看其過往演出,給他一個不錯的角色。 「係咩角色?一個小太監…… 戲分唔算多,但有得發揮㗎!」


槢櫈安枚螺絲,又用幾十年。





認出他的「粉絲」,都舉機拍照。
星海浮沉,機會稍縱即逝。
他抓着僅有的機會,努力發揮。沒想到,命運另有安排。05年,他和拍拖兩年的女友決定結婚,07年,深感演藝前途不如理想,決定移民澳洲悉尼,希 望另有發展。那時他心想,憑着自己多少有點知名度,彼邦也缺乏演藝人才,定能闖出出頭天。最初盤算沒錯,新秀比賽、華裔小姐、餐館婚宴都請他當司儀。黃子 華來開揀篤笑,他主持記者會。只是良辰美景容易過,很快已遭一盆冷水照頭淋。 「澳洲生活節奏慢,邊有咁多活動吖?試過一個月做得兩場婚禮,剩低廿八日就踎喺屋企。」 其時女兒已出世,家庭負擔壓到肩上,他決定轉行、找份長工。 08年他當上護老院職員,負責為長者讀報紙、帶領活動,也要照顧起居,包括扶長者上廁所, 清理善後,屬厭惡性工作。他逼自己適應,「我同自己講,唔做就冇嘢做㗎喇。」 他一直堅持着,直至去年九月,妻子「移民監」坐畢,女兒兩歲半,兒子半歲,岳父打長途電話來,着他回香港幫忙打理茶餐廳,他想也不想,一口應承。
 

看演藝圈舊照,樓面阿姐都忍不住搭訕。
飾演老闆,慘過飾演路人甲!
他爽快答應,因為回來變相是做老闆。只是,他不知道,老闆原來不易為。 伍文生一心以為,幫岳父打理茶餐廳,頂多收收銀落落單,誰料岳父周志堅,是個認真的人,自細在街邊大牌檔打滾,深信做老闆,樣樣事要親力親為。他疼這女 婿,更加不縱容,逼令他由低做起,學習樓面水吧全盤運作。結果少爺兵打仗,烏龍百出。 「正式返工前一晚,我抱埋BB落嚟食嘢,見爸爸好忙,諗住當收銀幫下手,仲以為好輕鬆,點知呢頭落外賣單,嗰頭要收錢、找續,忙到一頭煙,動作慢啲,收銀 處就圍起一堆人,好大壓力,後來BB仲喊埋,總之好混亂。」 混亂陸續有來,學煎雞蛋,他滾油彈上手,痛得跌鑊鏟;學切麵包,操作機器而已,又不小心遭刀片割傷。 他不想幫倒忙,惟有硬着頭皮,決心苦練。「趁鋪頭冇咁忙,我就走入水吧練習煎蛋、拋鑊。平日做樓面收銀,打醒十二分精神,唔俾自己出錯。」 他要求自己百分百投入,鋪子開廿四小時,他返朝七晚七,衝鋒陷陣十二小時,沒一刻偷懶,累得忘了自己。 「返到屋企,食完晚飯,抱住BB想睇一陣電視,竟然瞓着!咁就冇咗一晚!」夜闌人靜,他心底或許也泛起過疑問,這種營營役役,是否自己要的人生。當初離開 娛樂圈,後來從澳洲回來,是否做對了。但太累了,明早六點半要起床,別想了……


蛋牛治 $15(烘底加$1) 必吃!蛋夠多,牛肉醃過再加入雞蛋煎香,足料、富蛋香、好味。

煮辣椒油,辛苦過拍武俠片!
更要命的,是每隔兩個月,他要提早開工,凌晨三四點,回來跟岳父學煮辣椒油。 眼還未睜開,就呆在燻黑的廚房一角,燒紅大鐵鑊,握一柄長鐵鏟,紮馬,蹲低身,使勁往鑊裏兜,將鑊上由乾辣椒、蒜頭粒、花椒八角等混成的火紅醬汁不停翻 動,持續三個幾鐘頭,比拍武打片難受許多倍。 「腰痠背痛,手臂攰到冇知覺,但你已經顧唔到,因為啲辣嘅蒸氣係咁攻上嚟,眼水鼻涕係咁流,我以為自己會盲……」 他索性緊閉雙眼,視覺沒有了,意識就飄動起來,掀動心底,漸漸,閉起的雙眼更形濕潤。他拼命鏟鏟鏟!總算克服了體力上的苦,但心理上的傷口,卻更磨人。 因為說到底從前都是電視藝員,有頭有面。如今在平價茶餐廳內討生活,偶然有粉絲要求合照,他剛巧在抹枱執碗,窘得想立刻鑽進地底。 「冇計喎!要搵食!後來我同自己講,我又唔係咩大明星!認得我仲好啦!買多件蛋牛治㖭呀!」他說。 咬緊牙關在捱,基於一個願望,就是他朝學成之日,就是衝出此地之時。 「兩年內,學滿師,儲夠錢,我希望可以開一間屬於我嘅新香園分店。」

堅哥一直教他:煮辣椒油必用猛火,煮出來才夠香;至少煮三個鐘,否則未及出味;其間需不停翻動,否則黐底。

 一件蛋治,不能輕鬆了事!
他的夢想號茶餐廳,跟深水埗地踎老店,是完全兩碼子事。
「先講地點,要衝出深水埗,最好係潮流集中地,例如旺角。定位,要走年輕人路線,所以我唔會請師奶,只會請年輕人,因為咁樣先吸引到相同年齡層嘅顧客,好似麥當勞咁。分店價錢會貴少少,但環境會乾淨啲,唔使搭枱……」
對於丈夫的夢想,文生的太太周沛榆,一直都在背後支持。
「其實佢喺演藝圈咁多年,發展好有限,我好想佢有自己嘅事業,做茶餐廳都唔錯吖!」沛榆說。
為了讓丈夫尋夢,沛榆其實作了頗大犧牲,她本來在澳洲唸生物科技,曾在港大及中大協助教授做研究,本來也有前途,但為了免除丈夫後顧之憂,寧願辭工留在家裏相夫教子,希望丈夫全心全意學藝,早日達成夢想。只是作為岳父的堅哥,對於這明星小女婿,卻有另一角度的看法。
「佢係勤力嘅,不過心急咗啲。我成日叫佢唔好心急,浸吓先啦,你喺藝訓班出嚟,都要浸吓先識做戲啦!做茶餐廳唔係想像中咁易!」堅哥說。
旁觀者,永遠心水清。茶餐廳這生意,豈是一年半載可以學滿師紅褲子出身的堅哥,自然深知做生意的艱辛,樣樣都是學問。
就是一份蛋治,就又要平又要靚,還要變化多,才能留住客人。滑蛋、熟蛋、走油、少油、烘底、煎脆、開四……熟客們的習慣,要一一清楚,又要夠便 宜,蛋治九蚊,除了加磅(加多一隻蛋),任何要求不另收費。「梗係要平!街坊生意,加價佢哋咪唔嚟囉!你一杯奶茶沖得差,人哋以後都唔再嚟呀!」堅哥說。


溝茶葉要配合品質環境天氣,文生學極不懂,故仍由堅哥負責。

每樣食物,不論大小,要做好,都是工夫竇。豬手炆足幾個鐘,豬腳硬要炆先,豬手腍要殿後,不能搞錯!豬雜更煩,要清洗啤水起碼半個鐘,再逐塊切薄片,講經驗,也講耐性。五點後供應粥品,下午又要張羅,洗米燒水,忙到一頭煙。

除了食物,還有那無千無萬大小事宜,大至茶餐廳的管理,小至後巷一條坑渠塞了,都要老闆搞掂。

一台戲,怎可掉以輕心!
除了萬事通天曉,江湖打滾,還要講智慧。 黑社會、無業遊民、癮君子……各路人馬聚集,每天都有意想不到的事發生,各有不同對策。像有個中年漢,衣衫襤褸,一大陣味,進來買奶茶,多少騷擾到客人, 但堅哥自有適當對策,就是來者不拒,卻又保持適當距離。 「我哋叫佢一蚊雞叔叔,十幾年來,佢買親奶茶,都淨係俾一蚊,我見佢言行唔多正常,咪由得佢囉。」 遇上有勢力人士,又要知所進退,採訪當天,就見有個黑衫黑褲的男人趨前來,堅哥熟絡的打個招呼,拍拍膊頭,惺惺相惜似的。堅哥說,他是江湖大佬,也是街 坊,見面總要打招呼,彼此尊重,他便不在這裏生事。 為了生計,堅哥的店開通宵,夜半三更,光怪陸離事更多。午夜十一二點後,茶餐廳門外便無王管,擺地攤的人, 開滿一街。殘舊玩具、二手電器、用剩的沐浴露……光顧的甚麼人都有,尋完寶就進來,有人喝杯咖啡打發時間,有人喝了不找數,甚至有人惹事生非。 「所以我夜班專請阿姐,女人唔會硬碰硬,始終好啲。如果真係唔掂,先至call我落嚟!而家文生返咗嚟,多數叫佢過嚟睇睇,當做學吓嘢囉!」堅哥瞄着站在 一旁的伍文生說。 官仔骨骨的文生,就住對面樓上,也真的半夜三更來過調停,面對不講理的人,他內心其實不無膽怯,只是肩頭上有責任,惟有硬着頭皮頂硬上。「都試過有人唔找 數叫我落嚟搞掂,最後我咪唔收佢錢囉!騎騎笑打圓場囉!費事搞咁多嘢啦!」文生說。 社會,就是一個大舞台。小小的茶餐廳,就是一個演出場景。沒有劇本、沒有綵排,不能NG。只有見步行步、臨場執生,不畏艱辛,把生活智慧,累積成經驗,才 能演得爐火純青,閃耀光芒。



老闆自家製辣椒油,香而不太辣,配湯麵一流。 $32

街市的人,偷閒來嘆杯茶。

紅豆冰 $14 採大粒天津紅豆,香甜有咬口。

新香園堅記
深水 桂林街38號A地下 / 2386 2748 / 24小時營業 ####

請記得去我地既FACEBOOK留言/讚好:https://www.facebook.com/justanotherstorehk
你身邊又有哪些小舖/小店想介紹
?

2 条评论:

  1. 你好, 文生哥哥終於實現了夢想, 在觀塘開了shy dance cafe
    我在網上找他的資料時看到了你的文章, 也引用了你的內容
    這是我文章的連結: http://chikpifantasy.blogspot.hk/2015/08/shy-dance-cafe.html

    如果你覺得不適合, 請和我聯絡。謝謝。

    ps 你為什麼不繼續寫呢? 你的文字很好看...

    回复删除