2012年5月12日星期六

檸檬王-排檔內的手推車





平時用得檸檬的地方,都是煮餸、沖檸檬茶或者做面膜的時候,但是永吉街檸檬王的手推車上,卻放有將檸檬轉化做有藥效的零食,一賣就是四十年。




一包包招牌檸檬王選用泰國青檸,去皮壓扁,再以鹽醃九十日制成。食用時可配合那包甘草粉,好像「SHAKE SHAKE薯條」般搖晃後才食。吃時有淡淡青檸的酸味,但同時有陣陣甘草的甘香,酸味與甘味互相融合。甘草香入口持久不散,有爽浪香口膠的香口效果,卻沒有也股嗆鼻感。可放入口慢慢「嗒」,入口軟硬適中,不太鹹不黏口,吃罷不覺口渴,有止咳化痰的藥效。除招牌檸檬王外,現在亦有售賣其他的零食如檸檬薑,梅等。


呢張相响openrice搵到

現任檸檬王唐生是永吉街檸檬王的第二代掌舵人,但永吉街這個排檔,原來也是數年前才遷入,在這之前,首代檸檬王-就是唐生父親,一直都是以「推車仔」去賣這聞名港九的零食。

呢度啲零食都歡迎試食,任試唔嬲
 「家父以前做後生,捱到五勞七傷,岩岩佢老友係整檸檬既,就叫家父幫佢响香港島賣,結果咪開始左呢頭生意囉。嗰陣家父未有小販牌,次次推車仔都俾警察趕,成日走鬼,直到七二年成功申請流動小販牌,先結束呢段走鬼歲月。」無獨有偶,現任檸檬王,同樣也是半途出家,繼承家業的。「以前我做過地鐵同升降機判頭,冇諗過會响度做過世,我做開大公司,推車仔搵得幾多錢啫。點知有排見老父啲檸檬王好多街坊捧場,知道佢地重視呢種零食,同時見老父做得辛苦,又要吸印仔、企街,做到腰痠背痛但都繼續堅持,咪幫佢手賣檸檬囉。」

雖然舊既手推車已消逝,但新既手推車依舊保有原本特色
 
但在現有小販制度下,流動小販牌不能世襲,「人在牌在,人亡牌亡」所以唐生是非法擺賣,因此唐生開始想開將檸檬王開在舖頭售賣,「我地都試過開樓上舖,同响西九龍中心都有舖位,但只係做到熟客,生客唔多,又試過申請排檔位,派我地去旺角啲排檔,或者街巿檔位,但啲人只係認得永吉街檸檬王,嗰陣又已經好多人冒我地檸檬王個名,街坊點會信?」其後唐生在幫老父手時,也多次遭食環票控,甚至沒收默默耕耘三十年的生財工具手推車。

「嗰陣時蔡瀾都寫信去食環署,想幫手將我地轉去永吉街內既排檔。結果08食環署通知我地幫我地轉去永吉街既排檔。」


响手推車底,有呢張鳴謝

講到最令唐生記憶猶新的顧客,就是一個八十多歲的老翁「佢特登由紐約住左廿八年,番黎話想見檸檬伯,佢唔認得永吉街,就响度搵黎搵去,沿住條電車路問人,臨走我仲幫佢截的士去機場 。」同時亦有不少移居外國的人來訂貨「有啲客由加拿大返黎探親,都等登番黎呢度買,次次幾磅幾磅咁買,有時客仔ORDER,我地都會幫佢地郵寄。」

 時至今日,在永吉街檸檬王排檔前,仍會見到一輛手推車,售賣各式涼果,用的亦時傳統的雞油紙,非常地道。只是唐生已不用再推車,因為顧客已源源不絕,來自五湖四海。除了蔡潤,還有不少高官名人,都是其熟客仔呢!

地址:香港中環永吉街



在較大的地圖上查看中環永吉街




請記得去我地既FACEBOOK留言/讚好:https://www.facebook.com/justanotherstorehk
你身邊又有哪些小舖/小店想介紹?

没有评论:

发表评论